Jelenlegi hely

Címlap » Leonardo 2014

Összefoglaló

A Corvin Mátyás Tagintézmény (a pályázat beadásakor még a Hódmezővásárhelyi Integrált Szakképző Központhoz, a beszámoló készítésekor a Hódmezővásárhelyi Eötvös József Szakképző Iskolához tartozott) partnerei Finnországban a Jyvaskyla College és a Raahe Vocational College, akik már régebbi partnerek.  A franciaországi   Béziers-ben található Mermoz College csatlakozott az együttműködéshez.

A célunk az volt, hogy lehetőséget biztosítsunk a tanulóinknak arra, hogy megismerjenek más kultúrákat, szakmai tapasztalatokat szerezzenek, és fejlesszék nyelvi képességeiket.  Ebben  a projektben a tanulóink 4 hetes külföldi szakmai gyakorlatot teljesítettek. Meghívtuk a Kalmár Zsigmond Tagintézményt is, mivel a francia partner fogadott asztalos tanulókat is a vendéglátós tanulók mellett. 

A tanulókat nyelvtudásuk, és szakmai előmenetelük alapján választottuk ki a meghallgatások során. Indulásuk előtt a kedvezményezettek részt vettek nyelvi, szakmai és kulturális felkészítésen, és gondot fordítottunk pszichológiai felkészítésükre is.  A  szakácsok, pincérek, az egyetlen cukrász, valamint asztalosok különböző munkahelyeken dolgoztak a gyakorlat 4 hetes időtartama alatt. A partneriskolák kollégiumaiban, bérelt házban, illetve szállodában szálltak meg. Tutorálásukat és mentorálásukat a külföldi kollégák végezték. Finnországban a ki- és hazautazáskor biztosítottunk kísérőtanárt, Franciaországban mindig volt velük kolléga. Itt a francia és az angol volt a közvetítő nyelv. Finnországban a tanulók az angol nyelvet használták.

A projekt céljait majdnem teljes egészében sikerült megvalósítani. A tanulók munkahelyeiken (menzai konyhák, szállodai konyha, éttermek, iskolai tanműhelyek) előképzettségüknek megfelelő feladatokat kaptak, mindenütt elégedettek voltak velük. Szakmai tudásuk  gyarapodott. Nyelvi készségeik fejlődtek. Elsősorban a munkahelyeken voltak ráutalva az idegen nyelvi kommunikációra, a Jvaskylában tartózkodó tanulók a szálláshelyükön is. Több szabadidős programot is szerveztek a számukra. A nyelvi és szakmai fejlődés mellett a legnagyobb nyereség az, hogy a tanulók láthatták, hogy külföldön is megállják a helyüket. Az életpályájuk tervezése tudatosabb lehet, és szerepelhetnek benne az európai értékek által meghatározott célok is.


 

Summary

The Corvin Mátyás Tagintézmény had three partners in this project: two in Finland (Raahe Vocational College and Jyvaskyla College) and one in France (Lycée Mermoz in Béziers). The school at the beginning of the project belonged to the Hódmezővásárhelyi Integrált Szakképző Iskola, at the end of the project to the Eötvös József Szakképző iskola.

The aim of the project was to give our students the possibility of getting to know other cultures, developing professionally and learning languages. In this project the students completed   a  4 week long practical session abroad. We also invited another branch of our school, the Kalmár Zsigmond Tagintézmény because the French partner received carpenters together with the students of catering.

 The beneficiaries were chosen according to their motivation, linguistic and professional knowledge. A panel of three colleagues auditioned every applicant. The chosen beneficiaries took part in psychological, professional, cultural and language preparation. The cooks, waiters, the only confectioner had been working at different catering facilities abroad: restaurants, canteens and hotels. The carpenters had been working at the training workshop of the French school. Their language skills developed during their stays. The students in Jyvaskyla could meet Finnish students at their dormitories as well. The tutoring and mentoring was the task of the Finnish and French colleagues. With the help of the budget of the project we provided accompanying teachers at the beginning and the end of the sessions in Finland and during the whole session in France. In France the students used French and English language, in Finland they spoke English.

 

The purpose was reached almost entirely. The students worked at the workplaces which fit to their education, and the workplaces were satisfied with them. Their professional knowledge increased, their linguistic abilites developed. Most of their free time were organised with local programs. The most important experience for them is that they can rely on themselves even abroad. They can plan their future more consciously and the European values can have a bigger role in it.

Mai névnap

2018, július 17 - 17:24, Endre,Elek

Esemény naptár

h k s c p s v
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Képgaléria

HATÁRTALANUL...

Szakmák éjszakája

EU Szakképzési Hét

Mobil Alkalmazás