Iskolaújság

Jelenlegi hely

Címlap

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a versenyszámok szponzoraival együtt várta azoknak a fiatal szakembereknek, szakmunkásoknak, technikusoknak, főiskolai és egyetemi hallgatóknak, szakközépiskolásoknak és végzős szakiskolai tanulóknak a jelentkezését, akik szívesen megméretnék tudásukat a EuroSkills, illetve WorldSkills nemzetközi versenyeken, a 2017-ben a a „szakmák olimpiájának” is nevezett világbajnokságon Abu Dhabiban illetve az ifjú szakemberek Európa Bajnokságán, 2018-ban hazai pályán Budapesten.

 

Az idei évben a HSZC Corvin Mátyás Szakgimnázium és Szakközépiskola tanulója Zsarkó Anikó Edit is jelentkezett a versenyre.  Anikó 2013-tól 2016-ig cukrász tanuló volt iskolánkban, gyakorlati helye a szegedi A’Cappella cukrászdában volt. Tanulmányai alatt már több versenyen eredményesen szerepelt. Szakoktatója és versenyfelkészítője Bereczkiné Palócz Gyöngyi.  Az idei tanévben a 11/d gimnáziumi osztályba jár, jövőre érettségizni szeretne.

A Szakképzési Centrum részéről február elején kerestek meg, hogy van-e olyan tanulónk, akit fel lelehetne készíteni a versenyre. Ekkor kezdtük a versenyre való felkészülést. A Centrum biztosította számunkra a nyersanyagot, a felkészülés során, valamint segítséget kaptunk a Choco Hands cukrászdából is.

A versenyre kétféle bonbont, egyféle tányérdesszertet és egy karamell artisztikai alkotást kellett készíteni. A verseny Budapesten a Metro Gasztroakadémián volt. A tízórás verseny során Anikó makói hagymás bonbont és tonka babos trüffel golyót készített, tányérdesszertként a klasszikus Sacher tortát gondolták újra, valamint 80 centiméter magas karamell alkotást készített.

 

Az eredményhirdetésen a szakmai zsűri bírálata után a második helyen végzett és megszerezte jogosultságát a nemzeti döntőbe való indulásra. A nemzeti döntő Budapesten lesz április 24-26-ig a Szakmasztár fesztivállal együtt. A nemzeti döntő győztese képviselheti hazánkat az októberben megrendezésre kerülő WorldSkills versenyen Abu Dhabiban. 

Iskolánk tanulója Kovács Georgina (végzős cukrász tanuló) az SZKTV elődöntő akadályait sikeresen véve,

nyolcad magával tovább jutott a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett Szakma Kiváló Tanulója Verseny és az Országos Szakmai Tanulmányi Verseny (OSZTV) országos döntőjébe. 

Ezúton gratulálunk neki és felkészítő tanárának Bereczkiné Palócz Gyöngyinek az eddigi eredményekhez és további sok sikert kívánunk nekik az áprilisi döntőhöz, ami az elődöntőhöz hasonlóan szintén Budapesten kerül majd megrendezésre. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara az idén a 10. jubileumi Szakma Sztár Fesztivált szervezi meg, ami 2017. április 24-26. között kerül megrendezésre.

Diákunk versenymunkái:

A szalagtűző minden végzős számára olyan esemény, amelyre évekkel később is szívesen, érzelmekkel és nosztalgiával telve gondol vissza.

 

 

A szalagtűzőn emléket állítanak az itt eltöltött éveknek, és megmutatják, hogy miért is szerettek ide járni. A HSZC Corvin Mátyás Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája szalagtűző műsorát 2016. december 15.-én rendezték meg a Fekete Sas Rendezvényház báltermében. Az eseményt az igazgató, Oláh Attila beszéde nyitotta meg, ami a szalagtűzés történetéről és jelentőségéről szólt, majd külön köszöntött minden végzős osztályt és osztályfőnököt. Ez után Árvai Annamária és a 11.D osztály köszöntője következett és az elkövetkezendő időszakra készítette fel őket. A végzősök nevében Gémes Tamás 12.B osztályos tanuló mondott köszöntőt, amelyben az együtt töltött közös iskolai évekre emlékezett. Ezután kivonult mind a 9 osztály és az osztályfőnökök feltűzték a szalagokat mind a 165 végzős diáknak. Az ünnepség a szózattal zárult, majd az osztályok és a tanári kar elindult az iskolába az állófogadásra.

Írta: Lőrincz Róbert

A képeket készítette: Répás Zsolt

 

 

Városunkban az Egészséges Vásárhely Program Magyarországon elsőként tűzte ki célul, hogy korra, nemre, foglalkozásra, társadalmi helyzetre való tekintet nélkül bevonjon mindenkit egészségmegőrző programjába. Ennek keretében idén tavasszal is meghirdette dohányzásellenes kampányát. Célja, hogy a fiatalabb nemzedék saját nyelvén szólítsa meg az Y generáció tagjait a világhálón keresztül. Ehhez teremtette meg a feltételeket az EVP, egy kis motivációval felturbózva.

A középiskolás kategóriában ebben az évben is egy saját, aktív Facebook - oldal a versenyfeladat. A nevező osztályoknak létre kellett hozniuk május elsejei kezdéssel az egyedi, utánozhatatlan kampányukat, és azon keresztül minél több emberhez eljutni, megszólítani őket, lehetőleg a legtöbb kreatív, saját dohányzásellenes tartalommal. Ezek az ötletek lehetnek: képek, versek, cikkek, ajánlók, dalok, zenék, rajzok… szinte bármi, ami „Home made”. Egyáltalán nem ördöngősség, inkább óriási felelősség, de hisszük, hogy megéri. Mert a tét idén is egy kétéjszakás, háromnapos osztálykirándulás teljes ellátással Mártélyra. És ahhoz, hogy az osztályoddal együtt zsebeld be a hőn áhított kirándulást, nem kell mást tenni, csak a legaktívabbnak lenni, azaz a legtöbb saját tartalmat feltölteni, és a legtöbb lájkot, megosztást összegyűjteni. Ezen kritériumoknak egyszer már sikerült megfelelnie egy corvinos osztálynak. Tavaly az akkori 10.a (mára 11.a) kerekedett felül a többi osztályon, és elsöprő győzelmével bizonyította rátermettségét a díjra. Ez olyan jó érzéssel töltötte el őket, és annyira tetszett nekik a megérdemelt nyereményük is, hogy nem volt kétséges, idén újra belevágnak.

Az előző évhez hasonlóan ebben az évben sincs könnyű dolguk. A városban, ugyanebben a középiskolai kategóriában rajtuk kívül még 4 osztály indult, beleértve egy másik corvinos osztályt is, a 9/3-at. De nincs idő a riválisok bővebb elemzésére. Mindenki megfeszítve dolgozik, hogy az igazi ellenfeleket maga mögé utasíthassa, pont azért, mert már csak rövid idő van május 26-ig, a végső finisig. Nap, mint nap kattognak az agytekervények, születnek a jobbnál jobb cigimentes ötletek… Izgulnak az osztálytársak, ismerősök, és olykor bosszankodnak a becsületes résztvevők a nem sportszerű versenytársakon. (Sajnos gyakori a „Schmittelés” és a potenciális lájkolók elhalászása.) Mindezek ellenére bízunk benne, hogy a fair play győzedelmeskedik, mi mindent megteszünk ennek érdekében!

Ha felkeltettük érdeklődésed és Te is hozzánk hasonlóan elkötelezett vagy a dohányzás ellen, kérünk, csatlakozz hozzánk, és lájkoddal erősítsd meg kampányunkat! Keresd a Füst-öl kampányoldalát a Facebookon, vagy használd az alábbi linket:

https://www.facebook.com/fustolkampany

Reméljük segítségeddel még többen a program mellé állnak és leteszik voksukat az egészség mellett!

 

Köszönjük!                                                                                         Anonimu

Nyár lévén közkedveltek a szezonmunkák, amire a munkáltatók is szívesen vesznek igénybe diákokat. Legkedveltebb diákmunkák: árufeltöltő, pénztáros, szórólapozás, különböző kisegítő munkák, és más hasonló szakértelmet nem igénylő tevékenységek. A diákmunkának vannak előnyei, mind a diákok, mind pedig a munkáltatók szempontjából: a munkáltatók  számára még a mai napig is olcsó munkaerőt jelentenek, mellesleg a diákok is kereshetnek egy kis zsebpénzt, amit nyári fesztiválokra vagy továbbtanulásra költhetnek. Pozitív hozadéka még: ezzel is hozzájárulnak a családi költségvetéshez, és ismerkednek a munka világával. Fel kell azonban hívni a figyelmet egy-két dologra, hiszen a diákmunkának is vannak veszélyei! Megemlítenék egy párat, pl: túlmunkára kötelezhetik őket, nem születik a munkaviszonyról, munkakörről pontos megállapodás, nem fizetik ki az adott időszakra esedékes bért. Ezért nem árt a munkába álló fiatalokat felvilágosítani.

Magyarországon, aki a 16. életévét betöltötte, hivatalosan vállalhat munkát, valamint 18 év alatt a fiatal munkavállalókat megilletnek bizonyos kedvezmények is. A munkavállalás szabályaira a következők kötelező érvényűek: a munkavállalás időszakára jár az alapszabadság, sőt a pótszabadság is. Amennyiben nem adják ki a szabadságot a munkavállalónak ki kell fizetnie, bár ezt a tényt szeretik figyelmen kívül hagyni a munkáltatók. Tizenhat év alatt a törvényes gondviselő, szülő beleegyezése vagy hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy a munkaviszony létrejöjjön. Minden esetben szülessen a munkavégzésről írásbeli megállapodás, azaz munkaszerződés, ami általában az iskolakezdés miatt határozott időre szól. Ez nemcsak a hivatalos munkavállalás előfeltétele, hanem azt is szavatolja, hogy megkapja a diák a munkabérét. A szabályok értelmében, nem szabad olyan munkára fiatalkorút alkalmazni, amely hátrányosan érintheti, vagy fizikumának nem felel meg. Maximum napi 8 órát dolgozhat, és nem kötelezhető túlmunkára, éjszakai munkára és ügyeletre.

 

Fontos tudnivalók:

 


 

 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy továbbra is a tájékozatlanság és a tapasztalatlanság jellemző a munkaerőpiacra egyre nagyobb számban lépő diák munkavállalókra. Szerencsére a diákok az internet egyre nagyobb mértékű térhódításának köszönhetően hozzájutnak a munkakereséshez szükséges alapinformációkhoz, viszont a munkavállalás veszélyei továbbra is ismeretlenek maradnak a számukra.

A nyári munkát végző diákoknál gyakran előfordul a munkaszerződés nélküli munkavégzés. Sok munkáltató, bízva abban, hogy megússza munkaügyi ellenőrzés nélkül, előszeretettel foglalkoztatja a fiatal munkavállalókat írásbeli munkaszerződés nélkül. Ilyen esetekben sokszor a munkáltató nem fizet adót és járulékokat, valamint írásba foglalt munkaszerződés nélkül nincs semmiféle garancia arra, hogy a diák munkavállaló a hónap végén ténylegesen meg is kapja a munkabérét.

A munkajog kötelezővé teszi a munkaszerződés írásba foglalását, amelyben a következő minimum feltételekben kell a feleknek megállapodniuk: személyi alapbér, munkakör és a munkavégzés helye. Ebből következőleg a diák számára javasolt, hogy a tényleges munkavégzést csak akkor kezdje meg, ha a munkaszerződését már írásba foglalták.

Sok munkáltató abban a tévhitben él, hogy a nyári munkára nem jár a fiatal munkavállaló részére szabadság. Ezzel ellentétben a fiatal munkavállalót az alapszabadságon kívül még pótszabadság is megilleti, amit részére ki kell adni vagy a munkaviszony megszűnésekor pénzben meg kell váltani.

Általános tapasztalat, hogy a bejegyzett munkaközvetítők és iskolaszövetkezetek nagyobb garanciát nyújtanak a diákok számára, hiszen az őket foglalkoztatni kívánó munkáltató egy szűrőn már átesik.

Milyen eltérő szabályok vonatkoznak a fiatal munkavállalókra?

A munkaviszony szempontjából fiatal munkavállaló az, aki tizennyolcadik életévét még nem töltötte be. A fiatal munkavállalókra a munkajog kiterjeszti védőernyőjét és részükre – többek között – a következő „kedvezményeket” biztosítja

- Fiatal munkavállalót nem szabad olyan munkára alkalmazni, amely testi alkatára, illetve fejlettségére tekintettel rá hátrányos következményekkel járhat

- A fiatal munkavállaló munkaideje legfeljebb napi nyolc óra, illetve heti negyven óra lehet

- Fiatal munkavállaló esetében egy hétnél hosszabb munkaidőkeret nem alkalmazható

- Ha a fiatal munkavállaló napi munkaideje a négy és fél órát meghaladja, részére legalább harminc perc munkaközi szünetet kell biztosítani

- A fiatal munkavállaló éjszakai munkára, rendkívüli munkavégzésre, valamint ügyeletre, illetve készenlétre nem vehető igénybe

- A fiatal munkavállalónak évenként öt munkanap pótszabadság jár.

Sok sikert kívánunk a munkakereséshez. És tudjátok, csak okosan!

Mazsi

 

 

 

 

Szinte megállíthatatlanul, futótűzként terjed az   új legális drog, az ASK. FM. Lényegében ez az új „élvezeti cikk” nem más, mint egy közösségi portál, melyen a regisztrált felhasználók egymástól kérdezni tudnak. Pedig a site fő vonzereje nem csupán ennyiben rejlik, hanem abban, hogy a faggatózást, kérdezést mind-mind névtelenül tudja végrehajtani az „elkövető”. Nem véletlenül illettem ezzel a szóval a kérdezőket, mert ha az oldalt mindenki csak a rendeltetésének megfelelően használná, akkor ez az új, fiatalos oldal is a kihalás szélére sodródott volna. De nem tette! Pontosan az előző tények ellenkezője miatt nem. Sokan vannak, akik nem elégednek meg a hébe-hóba beérkező kérdésekkel és direkt linkeket osztanak meg más netes oldalakon (Facebook, Twitter), innen toborozva további, új „kuncsaftokat”. Aztán meglepődve állnak a kész tények előtt, hogy mindenféle trágár, lehúzó és flegma beszólás várja őket a kis piros értesítési mező alatt. Ráadásul teljesen anonim módon, ami már alapjáraton is bárki fantáziáját és önérzetét felpiszkálná, nem kell hozzá különösebb forrófejűség vagy heves temperamentum. Ezen durva, élesnyelvű kijelentésekre általában szintén valami eget rengető „visszaoltás” a válasz, sokszor kínhumorral fűszerezve. Sok értelmét nem látom ezeknek a virtuális csatározásoknak, de jó- vagyis nem jó, viszont a mai világban elkerülhetetlen, hogy ne legyenek ilyen szópárbajok. Rajtam kívül vannak még egy páran így. Néhányan közülük bosszús hangvételben igen drasztikusan megnyilvánulva adtak hangot a rossz tapasztalataiknak. Amit én is nagyon megértek, de könyörgöm, aki belevágott ebbe az egészbe és regisztrált az oldalra, feltöltötte a fényképét, személyes bemutatkozó felkonfot írt.  Az valószínűleg, sőt biztosan be is  X-elte vagy kipipálta azt a kis négyzetet (amit általában senki az ég világon nem szokott végigolvasni ) amiben beleegyezik és elfogad minden jogi apróságot beleértve azt is, hogy csak saját felelősségére használja az oldalt. És ha bármi konfliktusa van az illetőnek bárkivel, azt saját magának kell lerendeznie! Egy elcsépelt közhellyel élve: „Reklamációt nem fogadunk el”. Aki pedig úgy érzi sérültek, vagy sérülnének a személyes terének falai, esetleg úgy érzi valaki túlságosan belemászott az intim zónájába, annak csak azt tudom tanácsolni, hogy ne próbáljon visszavágni és felülkerekedni, hanem óriási önfeláldozással tegye félre önnön hiúságát és egy nagyobb lélegzetvétel után törölje az ominózus kérdést, vagy modalitását tekintve kijelentő mondatot.  

Tehát röviden összefoglalva az ASK. FM nem Isten ellen való gondolat, a kérdezés, tudásvágy nem bűn, csak minden használójának magába kellene néznie és elgondolkodnia, hogy mi is az a kérdéskör vagy érdeklődési kör, amivel nem bánt meg senkit, mégis megkapja a hőn áhított választ. Esetleg, ha netán oda kerülne a sor, a kíváncsi mondatot szívesen látná a saját profilján és mi több, mosollyal az arcán válaszolná meg, nem pedig pironkodva, felháborodottan, talán indulatos szabadszájjal. Mert ugye tudjuk, hiába bánunk meg később valamit, ha az már egyszer felkerült a netre azt onnan még a moderátor sem szedi le többet, szárnyra kél a világhálón!

            Anonimus

 

                                                                                                                                 

 

Ahogyan a diákok látják            

  

Volt szerencsénk részt venni a március 15-re rendezett iskolai megemlékezésen. A rendezvényen előadást tartott a 11.b osztály, Szani Mariann tanárnő vezetésével. Az idei ünnepség teljesen más volt, mint az eddigiek. Idén nem volt ott az egész iskola, csak az osztályküldöttek ( osztályonként 5- 6 fő). Az iskolavezetőség ismételten kitett magáért. A megkérdezett osztályképviselők tényleg kiválasztottnak érezték magukat. Néhány diák szerint az elmúlt pár évben ez volt az egyik legszínvonalasabb megemlékezés. Bádonyi tanár úr előadásán is részt vettünk, melyet érezhetően örömmel és lelkesen adott elő a hungarikumokról. Egy kiemelkedő és színvonalas előadást hallhattunk, ahol szó volt a magyarságról és azokról, akikre vagy amikre büszkék lehetünk mi, magyar emberek. Szó volt az első magyar szakácskönyvről, Magyarország nemzeti értékeiről, a hungarikumokról és arról, hogy valójában mit is jelent az, hogy hungarikum. Láttunk jónéhány példát is. A tanár úr jelezte újságunknak, hogy szívesen tartana gasztronómiai szakkört azon diákoknak, akiket érdekelnek a hungarikumok és a gasztronómia.

Jelentkezzetek, és kívánságotok teljesül!

                                      

Ádám

 

Kissné Batonai Anna igazgatóhelyettes:

Hogyan értékeli a 11. a osztály -Szani Mariann tanárnő által összeállított- műsorát?

A 11.b osztály műsorát? Nekem nagyon tetszett, újszerű volt. Amit a tanárnő az elején elmondott, az nagyon újszerű volt. Nem szoktak a tanárok szerepelni, egyébként maga a műsor tartalma is kiváló volt. Úgy gondolom, hogy az ünnephez méltó volt, és a fiatalok is készültek rá. Nagy örömmel vettem, hogy sokan nem is olvasták, hanem megtanulták ezt a kicsi szöveget, így a kettő együtt, a tanárnő meg a 11. osztály nagyon színvonalas műsort tartott.

 

A kolléganők és kollégák mennyire voltak segítőkészek ennek a színvonalas 1848. március 15-i project-napnak a megszervezésében?

Úgy érzem, mindenki kivette a részét: a gyerekek is, és a kollegák is. Az osztályok az osztályfőnökeik segítségével, irányításaival végezték a munkát. A Magyarország alkotta megyék hungarikumainak összegyűjtésében szintén nagy szerepük volt az osztályfőnököknek és a diákoknak is, úgyhogy én úgy érzem, hogy mindenki kivette a részét a megvalósításból

 

Hogyan értékeli az iskola tanulóinak a hozzáállását az ünnephez?

  Ez mindig változó; nagy örömmel tapasztaltam, hogy itt, akik ebben a nagy teremben voltak, figyeltek. A népdalkórus, ugye, nem ennek a korosztálynak a zenéje, és mégis figyelemmel kísérték a műsorát, a végén megtapsolták a szereplőket, nem volt kifütyülés, ez is nagy szó. Úgy gondolom, mindenki átérezi a március 15-i esemény komolyságát és mélységét, és ehhez méltóan nézte végig a műsort. Itt, a 8. teremben lévő tanulók ötösre vizsgáztak. Kint, a Barantás bemutatónál  már rá kellett szólnom egy-két diákra, mert üvöltve nézte őket, de lehet, hogy ez is hozzá tartozik. Meglehet, csak nekem volt egy kicsit sok a kiabálás, ott kellett csillapítani őket.


Szani Mariann tanárnő:

 

Mennyire volt könnyű ezzel az osztállyal dolgozni?

 Nem volt nehéz. Az elején egy kicsit küzdöttünk, de aztán jó lett. Kicsikét törni kellett az ellenállást, de aztán jó volt.


Mennyire van megelégedve az osztálynak a műsoron és a próbákon nyújtott erőfeszítésével?

Megtették, amit kellett. Nyilván diákok, szóval a próbákon  előfordul kis lazulás, de mire kell, addigra komolyan vették.

 

Hogy viszonyult az osztály a Nemzeti ünnephez és a műsor megtanulásához?

Először nem tudták, hogy ők lesznek a kiválasztottak  ezért volt az elején egy kis küzdés, de aztán nem volt semmi baj. Tehát megcsinálták. Meg is tanulták és szerintem jól sikerült a műsort előadni.


                  

 

 

 

 

                                                                                                                                               Törpi

 

 2010 januárjában nyitotta meg kapuit a Hóvirág utcán található kollégium szolgálati lakásán egy tanoda, melyet kezdetben európai uniós pályázat támogatott. Mivel idén az iskolánk új telephelyre költözött, így a Tanoda ideiglenesen a Városház utcai épületben, a 212. tanteremben működik. Az intézmény vezetőjét, Ambrusné Kun Violettát kérdeztem a Tanodáról.

 

 Milyen céllal jött létre az Intézmény?

 

   2009-ben a város pályázatot nyert egy Tanoda létesítésére, amely a HISZK Corvin Mátyás Tagintézményben kapott helyet. Az elsődleges célunk az, hogy a tanulásban lemaradó tanulókat felzárkóztassuk, de emellett persze a tehetséggondozásra is nagy hangsúlyt fektetünk. Mindenkinek segítünk, aki ellátogat hozzánk. Nem célunk az, hogy diákjaink csak a tanulás miatt járjanak ide, hanem amiatt is, hogy a megszervezett programjainkon jól érezzék magukat.

 

Milyen programokat szerveznek?

 

   A programokon próbáljuk gyarapítani a tanulók tudását, képességeiket fejlesztjük játékos formában. Szeretnénk, ha azok a diákok, akik ellátogatnak hozzánk, és részt vesznek programjainkon, jól éreznék magukat, és legalább egy kis időre elfelejtenék az iskola okozta stressz,t és önfeledten tudnának szórakozni. Az idei tanévben részt vettünk több kiállításon, amit a diákok nagyon élveztek. Karácsony alkalmával sütögettünk a tankonyhán. Tervbe vettünk egy 3 fordulós vetélkedőt. Tavasszal szeretnénk elmenni madárgyűrűzésre és kerékpártúrára. A tanév végén a már hagyományosnak számító mártélyi évzáró programunkra kerül majd sor, ahol játékos feladatokkal mérhetik össze tudásukat a tanulók, melynek végén közösen elfogyasztjuk az általunk készített bográcsost. A felajánlásoknak köszönhetően a rendezvényünkről senki sem távozik üres kézzel, hisz itt minden diák valamilyen értékes jutalommal lesz gazdagabb.

  Kik segítik a Tanoda munkáit?

 Pedagógusok, akik a HISZK intézményeiben tanítanak:

Pedagógus

Tantárgy

Nap

Időpont

Ambrusné Kun Violetta

történelem, magyar, német

H- Cs

14:00

Csaláné Böngyik Edit

kémia, természet, biológia

Hétfő

14:30

Pernyész Anita

történelem, magyar, angol

Kedd

14:30

Papp Béla

földrajz, angol

„A” H  „B” K

14:00

Vincze Szabolcs

fizika, informatika, matek

Hétfő

14:30

Sovány Mihály

informatika, matek

Kedd, Szerda

14:15

Bodzsár Mihály

informatika, matek

Csütörtök

14:30

 

 

 

Mihály Anikó 11 a osztályos tanuló már régóta jár a Tanodába. Arról kérdeztem, hogy érzi magát az intézményben és hogy talált a Tanodára?

  A 9. osztály év vége utáni nyáron kezdtem el járni, mert megbuktam töriből és úgy gondoltam, hogy most már segítséget kell kérnem. Egyik tanárom ajánlotta, és bevált, mert nem buktam meg. Szeretek ide járni, mert jó a társaság, és a tanárok is megértőek. Sokkal könnyebben megtanulom a tanulnivalót, és ha nem értek valamit, kapok segítséget.

A Tanoda vezetője elmondta, hogy, Hétfőtől - Csütörtökig délután kettőtől - öt óráig van nyitva az intézmény. Mindenkit szeretettel várnak.


Mazsi

 

A végzősök a március 2-i rendezvényre bécsi keringővel, angolkeringővel és egy meglepetés tánccal készültek.

 

Hónapok óta tartó próbák eredménye volt, hogy az 50 pár a Fekete Sas dísztermében egy felejthetetlen estén elkápráztatta a vendégeket a tánctudásával.

 

Kardos Éva 12.a és  Karadag Jázmin 12.b osztályos tanulókat faggattam arról, hogyan zajlottak a próbák.

 

Hogyan indultak a próbák?

 

A próbateremre nehezen találtunk megoldást, de végül sikerült. Haladtunk a táncok betanulásával, habár mókás a társaság, és így több ideig tartott, mint ahogy elképzeltük.

 

Hogyan zajlottak a táncórák?

 

      Minden szerda estefelé próba volt. Jól oda kellett figyelni és sokat kellett gyakorolni. Többször átvettünk elemeket és kezdtük előről. Valamikor vezénylésre, van mikor zenére. A bál előtti héten már 3x próbáltunk: szerdán, csütörtökön, illetve még pénteken is.

 

Adódtak - e gondok a táncpróbákon?

 

Igen, voltak gondok. Sokan bejárósak, sokan dolgoznak, így nehéz volt összeszedni minket, de szerintem nagyon igyekeztünk  azért, hogy pontosan tudjuk kezdeni a próbákat.

 

További képeket az iskola képgalériájában tekinthetsz meg!

Kardos Évi szerint a táncok begyakorlását könnyebbé tette, hogy a lehetett választani a bécsi keringő és az angolkeringő között. De véleménye szerint minden a gyakorláson múlik. Évi nagyon izgult az első bálja miatt, mert az utolsó héten még a ruhapróba,  és a kiegészítők megvásárlása  hátra volt.

 

Karadag Jázmin testileg nem készült semmivel a bálra a próbákra járáson kívül, mert az előkészületek miatt ide- oda rohangált, és ezzel helyettesítette a napi sportolást. Jázmin szerint a táncok betanulása eleinte nehezen ment, mert voltak olyan részek a koreográfiában, amelyeket gyorsan kellett táncolni, de ők vagy nagyon gyorsan vagy nagyon lassan csinálták. Végül eljutottak az elfogatható szintre a tánccal kapcsolatban. Mivel alig három hónap van az érettségiig, így nem hagyhattam ki azt a kérdést, hogy hogyan várják életük legnagyobb megmérettetését, és mi a jövőbeli elképzelésük a tanulással kapcsolatban. Mint megtudtam, Évi a közelgő érettségi miatt nagyon feszült, de próbál megfelelni az iskolai elvárásoknak, ami őszintén nem mindig úgy megy, ahogyan azt szeretné. Az idő csak úgy repül, és egyre közelebb van a továbbtanulás. Úgy gondolja, hogy főiskolára fog  menni, de az új ponthatárok bevezetése az államilag támogatott iskolákban változtatott a döntésén, így marad itt, a Corvinban, szakmán.

Jázmin elmondta, hogy ő nagyon fél az érettségitől, de bízik abban, ha jól felkészül, minden rendben lesz a nagy vizsgán.Továbbtanuláson is elgondolkodott, de még nem tudja igazán eldönteni, mit szeretne. Abban biztos, hogy a suliban szeretne megszerezni egy szakmát, és ha később az élet úgy hozza, elmenne főiskolára.

Jó látni, hogy diákjaink ennyire készültek az első báljukra és vannak már terveik  a közeljövőre. Az egész szerkesztőég sok sikert kíván nekik az érettségihez.

                                                                                                                                             Mazsi

Oldalak

Mai névnap

2018, július 17 - 17:22, Endre,Elek

Esemény naptár

h k s c p s v
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Képgaléria

HATÁRTALANUL...

Szakmák éjszakája

EU Szakképzési Hét

Mobil Alkalmazás